מסיבה ודייט

כשעברנו דירה נתקלתי שוב בכמויות הבגדים העצומות שיש לכולנו. מעבר דירה זה סיבה טובה לארגון מחדש וכך אירגנתי שקיות ענק של תרומות בגדים שלי ושל הילדים. האופנוען, לעומת זאת, התגלה כאגרן לא קטן ונלחם על כל חולצה בת עשרים שנה שלא לבש עשר שנים. איכשהו בסוף הסכים להיפרד מכמה פרטי לבוש.

אלא שניצחוני היה קצר ובתוך שבוע מהמעבר לדירה החדשה הזדעזעתי לגלות את המכנסיים הבאים יושבים אצלו בארון:

IMG_2352
הסבנטיז התקשרו והם רוצים את המכנסיים שלהם בחזרה

"מה זה?" דרשתי תשובות מהאופנוען.

"אבא שלי סידר את הארון שלי ונתן לי כמה דברים שהוא לא צריך", הסביר.

"אבל אלה דברים שגם אתה לא צריך", פוצצתי וריד במצח. "אתה אפילו לא משחק טניס!!"

"לעולם אין לדעת", ענה לי, "אולי עוד אצטרך".

"כאילו שזה יקרה", רטנתי.

24 שעות אחרי זה נחת אצלי במייל אימייל שכותרתו הייתה "מסיבת רטרו טניס". שכה יהיה לי טוב, מה הסיכוי?

התברר שחברים חדשים שלנו, שמעתה יכונו כאן המשפחה האוסטרלית, מארגנים מסיבה שכל אורחיה מתבקשים לבוא לבושים לא רק בתלבושות טניס, אלא בדגש על וינטייג'. ציטוט מהמייל: "הבה נחזיר את כבוד הטניס לשנות הזוהר שלו ונתלבש לטניס בשנות ה-60 וה-70!". בסופו של המייל צורפו תמונות לדוגמה של שלל טניסאים מהסיקסטיז והסבנטיז, כולם באדידס מיושנים ולבנים.

נו, זרח האופנוען, איזה מזל ששמרתי את המכנסיים הקצרים של אבא שלי.

וואלה.

אז בהגיע היום התלבשנו כולנו בהתאם. האופנוען לבש את מכנסיו הלבנים, חולצת פולו לבנה של פינגווין אותה קנה פעם באורבן אאוטפיטרז כי חשב שהיא מגניבה בלי לדעת שהיא מותג קלאסי נחשב, והוסיף סרט זיעה לבן על המצח. פלוס נעלי התעמלות לבנות והופה, ביורן בורג אצלי בסלון.

אצלי היה יותר מאתגר. הכי לבן שיש לי בארון זה אפור, כמובן. או פסים. מצאתי מכנסונים לבנים עם פסים שחורים והחלטתי שזה עובר. שאלתי חולצת פולו לבנה מהאופנוען, הוספתי גרבי כדורגל של האופנוען בצבע אפור בהיר והיה כמעט מושלם. נעליים לבנות זה כבר מוגזם. נעלי ההתעמלות היחידות שלי הן שחורות (נקנו ב-2007 ומצבן, אהמ, כמו חדש). לעומת זאת יש לי נעלי אדידס וינטייג'יות למהדרין. אומנם בצבע בורדו אבל נו די כבר. הוספתי סרט הזעה על המצח שהחזיק את השיער, האופנוען כמעט נחנק מצחוק. בקיצור, ביורן ושטפי מוכנים למסיבה.

הילדים הולבשו בחולצות פולו לבנות ונעלי התעמלות. הגומבוץ רטן קלות שהוא רוצה את חולצת המטליקה שלו. מי בן של אמא.

כשהגענו למסיבה עוד לא חשדנו בכלום. זה היה בבניין שנראה רגיל לחלוטין בבודה. רק כשנכנסנו גילינו שזו חצר בניין שיש לה מגרש טניס משלה. כאילו, מגרש טניס מתחת לבניין נורמטיבי? מה הסיכוי? התברר שהם התכוונו לגמרי ברצינות שזו מסיבת טניס. היו רקטות לכולם ואנשים שיחקו לפי התור. חוץ מאיתנו, כי אנחנו גרועים בטניס.

IMG_2281
תור הילדים לשחק

מסביבנו כולם לקחו ברצינות את ההזמנה והיו לבושים בדרגות שונות של וינטייג'. האבא האוסטרלי וכמה אורחים הוסיפו גם פאות של שיער ארוך מאחורה וקצר מקדימה, נראו בול כמו ביורן בורג. היה מצחיק.


אם כבר אנחנו בענייני שחזור ימי הזוהר, אמר האופנוען, למה שלא נצא לדייט על האופנוע?

צריך להסביר, שבעוד בימי ה-BC יצאנו לטיולי אופנוע ארוכים בכמה מדינות, מאז נולדו הילדים אני הפסקתי לצאת לטיולים האלה והאופנוען צמצם אותם לכמעט אפס, כי אחריות וכו. עם זאת, האופנוע עדיין ברשותנו ואין סיבה שלא לנסוע בתוך העיר.

יצאנו לדייט.

IMG_2345

פתחנו אותו במסעדה סינית. אני חובבת גדולה של אוכל סיני, אבל לא הג'יפה המוגש במסעדות סיניות לתיירים אלא משובח. כלומר, בהונגריה לא יצא לי לאכול סיני בכלל, ואז גילינו מסעדה סינית מעוללללה שהיינו בה כמה פעמים אעפ"י שהיא ממוקמת בקצה מרוחק של העיר שאף אחד לא מגיע אליו. והנה התברר שהמסעדה הזו פתחה סניף במרכז העיר של אוכל פחות גורמה ויותר זול. הלכנו לבדוק.

יש לנו קטע כזה להזמין את המנות הכי משונות בתפריט, כי אם כבר באנו אז בואו ננסה את הדברים הכי מיוחדים. כך יצא שהזמנו את מנת הטופו וביצה בת 100 ימים.

IMG_2346
השחור זה הביצה. כן כן.

זה היה, ובכן, מזעזע. כלומר, אני לקחתי ביס אחד מהביצה ונאלצתי לשתות כוס תה שלמה כדי לשטוף את הפה מהטעם הזה. האופנוען אכל את כולה בפרצוף של "אני משלם על זה אז אני אוכל את זה".

אבל הזמנו עוד הרבה מתאבנים והאמת שפרט לביצה בת מאה הימים (ורבאק, קיבלנו אזהרה כבר בשם שלה, יכולנו לנחש) הכל היה מעולה. כולל דמפלינג עם הרוטב הכי טעים בעולם. חריף שיצא לנו עשן מהאוזניים ונאלצנו לעשות הפסקה אחרי כל ביס, אבל מעולה.

IMG_2347

לעיקריות לקחנו מנה של נודלס שמוכנות במקום, שלא תמיד יש. למזלנו היה. אין מה להשוות בכלל, מתברר, בין נודלז קנויים משקית אחרי שיובשו לעומת נודלז הום מייד. אלה היו הנודלז הטעימים ביותר שאכלנו אי פעם. זה לא רק הרוטב, זה המרקם שלהן. היה פשוט וואו.

IMG_2348

אחרי זה הסתובבנו בעיר והגענו לכיכר שמקרינים בה כל ערב משחק של המונדיאל.

IMG_2350

הייתה אווירה מעולה ובפוקס נעמדנו בול ליד אוהדי קולומביה שנייה לפני שקולומביה הבקיעה. זו התמונה שלפני:

IMG_2351

אין תמונה של אחרי, האופנוען ניסה אבל כמעט נדרס על ידי המונים משולהבים. תאמינו לי, הם ממש שמחו.

משם עוד הלכנו לאכול קינוח במסעדה איטלקית אהובה (שירה ודנה – פומודורו! נזכרנו איך היינו שם איתכם), ומשם, לגמרי מפוצצים, נסענו הביתה.

13 תגובות בנושא “מסיבה ודייט

  1. כיף לאופנוען שאת מפרגנת לו דייט על אופנוע. אני בפרינציפ מסרבת לעלות על הדבר הזה, כי אני מראש מתנגדת שבעלי יסע עליו (מתנגדת פאסיבית לגמרי…כן? הוא עושה מה שהוא רוצה).
    נושא הבגדים והאגרנות שלהם (ובכלל) הוא נושא כאוב. למזלי אין לי את הבעייה הזאת עם T, אבל אבא שלי זה סיפור אחר………אמא שלי ממש צריכה להעיף בגניבה את המכנסיים מימי העלייה ארצה בשנות החמישים…….
    טוב שהם שוב עוברים דירה (אחרי 30 שנה במקום אחד) כי אז סוף סוף היתה לה הזדמנות לדלל קצת……
    מזמן לא אכלתי אוכל סיני משובח.

    אהבתי

    1. אני לא מתה על זה שהוא מטייל עם האופנוע. אבל אני גם לא אוהבת לנסות לשנות בן אדם. היכרתי אותו כרוכב אדוק, ואני לא אומר לו "עכשיו כשאתה איתי אסור לך". אז אני חורקת שיניים בשקט.
      אוכל סיני משובח.. שיט בא לי עוד פעם.

      אהבתי

        1. האמת שהפעם הראשונה שנתקלתי בו היה בבלוגך. אילולא שמעתי הרבה אימהות דוברות אנגלית משתמשות בזה גם הייתי מניחה שזה ממכם 🙂

          אהבתי

          1. ביליתי זמן מה בניסיון לאתר גישה חינמית לסיפור אבל לא הצלחתי. אז אם בא לך לנסות בעצמך – הסיפור נקרא Morley's book club והוא הסיפור האהוב עלי מכל סיפורי Stuart Mclean במסגרת Vinyl Cafe.
            שם נתקלתי בביטוי לראשונה, לפני כמה שנים, ולא ידוע לי על שימוש קודם בביטוי. אבל מה אני יודעת 🙂

            אהבתי

  2. אבא שלי גם עם נטייה לאגרנות, לכי תדעי אולי זה קטע של גברים בכלל
    אמא שלי בכל פעם מפנה משם כל מיני בגדים שעבר זמנם (סמרטוטים)

    בענייני פסטות, יש הבדל תהומי בין ניוקי שאת עושה לבד בבית לבין זה הקנוי
    והעניין הוא שניוקי זה אחד מסוגי הפסטה שיותר קל לעשות
    גם לא חייבים לאפות את התפו"א בתנור, או לפחות לפי ג'יימי אוליבר אפשר בשקט לבשל אותם בסיר, לתת לאדים לצאת ולמעוך
    ואם הילדים שלך אוהבים לעשות דברים במטבח הם יכולים גם לעזור 🙂

    אולי כדאי לעשות עוד דייט כזה פעם בכמה זמן 🙂
    בכל זאת כייף לרכב על אופנוע, לא?

    Liked by 1 person

    1. נכון, גם פסטה תוצרת בית זה הרבה יותר טעים. אולי באמת הגיע הזמן לעשות ניוקי ביתי..
      ואני אכן חושבת שזה נטייה של גברים יותר, אגרנות. אבל אין לי מדגם מייצג כמובן 🙂

      אהבתי

  3. היי שלום, חזרתי!

    לא מאמינה שאין לך תמונה של הלבוש מהמסיבה. מה שווה התיאור הזה אם אי אפשר לשמור את התמונות ולצחוק עלייך בעתיד?

    מצב עייפות: קראתי "BC" ולא הבנתי איך זה מסתדר עם "Before Kids". 😦
    זה נשמע (נקרא, נו) כמו דייט מעולה ממש, וכמו מסעדה ששווה ללכת אליה אם מגיעים לבודפשט. נגיד. מתישהו זה יקרה. אם כבר, אני באמת תוהה – מה מצב ההיצע הצמחוני בעיר?

    אהבתי

    1. טוב, ברור שיש לי תמונה עם הלבוש מהמסיבה, אבל ברור באותה מידה שהתמונה הזו לא תופיע לעולם ברשת, בדיוק מהסיבה שכתבת פה!
      מצב עייפות – וואו, אני מתחילה לחשוד שאת בהריון.
      ההיצע הצמחוני – בינוני. יש, אבל הם עוד לא קולטים שלהציע פסטה במקום בשר זה לא חלבון מחליף. אז לא חייבים לאכול בשר כאן אבל קשה להרכיב תפריט צמחוני מאוזן.

      אהבתי

  4. תקרית המכנסונים והמסיבה שבדיוק באה בזמן מאוד מסוכנת לאגרנים חסרי מנוח, ועוד יותר לנשותיהם הזרקניות: לגמרי חיזוק לצורך שלו לאגור. נזכרתי בסיפור של אחי, שהיה צריך ל'קפל' את הבית אחרי חמש שנים בניו זילנד וחזרה לארץ. העברה של כל חפץ היתה יקרה מאוד, ואשכרה היה צריך לחשב את המשקל בגרמים. הוא ואשתו הגיעו לסידור שהיא זורקת את הדברים שלו והוא את שלה. הם היו נפגשים ליד מכולת הזבל, ואומרים זה לזה 'תראה/י איזו ציפור יפה' וזורקים עוד גביע (שניהם רצי מרתון ויש להם ארונות מלאים בגביעים מתחרויות) לפח. כואב שניה ועובר.

    אהבתי

    1. מצד אחד זה רעיון מעולה, מצד שני האופנוען יזרוק לי חצי מהדברים שלי בלי למצמץ ואני לא אקח את הסיכון הזה!!

      אהבתי

כתיבת תגובה