איטליה וקרואטיה, ההכנות

השנה התחכמנו. כלומר, הילדים והאופנוען רצו לחזור לאותו מקום של שנה שעברה, מלון הכל כלול בקרואטיה. אני לא כל כך רציתי. כלומר, לא שסבלתי שם, כמו שהיה קצת חדגוני מבחינתי. אני לא חובבת שמש גדולה אז שבוע של בטן גב זה לא ממש אני, גם אם זה מלווה בשלוש ארוחות שוות וקוקטיילים. כן, זה לגמרי תלונות עולם ראשון.

אז התלבטנו מה עושים והרגשתי כמו הכי פארטי פופרית כי אני היחידה שלא רצתה לנסוע למקום שכל השאר רוצים. ואז הגיע הטלפון מעוז. עוז, אחי האמצעי, גר בארה"ב עם המשפחה, והוא התקשר לדווח שהם מגיעים לביקור בארץ בקיץ. עוד לפני שהספקתי לומר אין-סיכוי-שאני-דורכת-בארץ-ביולי-אוגוסט, הוא הוסיף: ומה דעתך שניפגש כולנו באירופה אחר כך.

מוזיקה לאוזניי.

אז, מקום שקרוב להונגריה וקל לטוס אליו מישראל, והכי חשוב – שאנחנו רוצים לבקר בו. הכל זעק "איטליה!! איטליה!!".

אז איטליה. התלבטנו קצת איפה באיטליה. בדמיוני ראיתי וילה עתיקה בטוסקנה, הילדים משחקים בחצר בעוד אנחנו לוגמים יין בפאטיו וצופים בהם, רוכבים על אופניים לכפר הקרוב לקנות, ובכן, עוד יין, וחוזרים בעצלתיים לווילה שלנו. אחרי זה נזכרתי שיהיה חם מאוד ושהילדים אולי ישמחו לשחק חצי שעה בחצר ואז יצטרכו עוד שעשועים אז צריך וילה עתיקה ומקסימה אבל שגם תהיה לה בריכה בחצר. בחנתי וילות באייר בי-אן-בי וגיליתי שהווילה הספציפית שהייתה בחזוני לא תואמת את חזון חשבון הבנק שלי.

עברנו הלאה. היה ברור שלא רוצים רומא, שקלנו לרגע איים כמו סרדיניה אבל אז קלטנו שלא מתחשק לנו לנהוג את כל הדרך מבודפשט עד לדרום איטליה ואז עוד מעבורת.

אז צפון איטליה. נגיד, משהו עם מים. נגיד, מקום שאפשר לישון בו ולהנות מהמקום עצמו, אבל גם לצאת לטיולים. בקיצור, אגם. ובצפון איטליה יש כמה אגמים גדולים, גארדה, קומו ומאג'ורה. בקומו הייתי עם האופנוען והיה קסום ורומנטי. שני דברים שהם לא בהכרח בראש רשימת הדרישות שלי ממקום נופש עם הילדים. גארדה לעומת זאת כולם דיווחו שגם מאוד יפה וגם מאוד ידידותי למשפחות. אז גארדה. טיול שיהיה בחלקו סיורים וטרקים ובחלקו טבילה באגם.

לעוז ולקרן היו שישה ימי חופש לתת לנו, ואנחנו רצינו טיפה יותר לחופשה השנתית הגדולה שלנו. ואז חשבנו, צפון איטליה, קרואטיה, זה לא כל כך רחוק. למה שלא ניפרד מהם בסוף החופשה בגארדה וניסע ישר לקרואטיה לכמה ימים במלון שכולם חוץ ממני רצו? בתכלס לא איכפת לי לסבול קצת בבריכה/ים/קוקטיילים/ארוחות טעימות אם זה אחרי טיול מלא עניין באיטליה.

סוף סוף החלטנו. נוסעים לאיטליה למפגש משפחתי ואז לקרואטיה לנוח. אחח, איזה כיף לתכנן.

על איפה ישנו ומה עשינו בפוסט הבא, בינתיים כאן רק על ההכנות לטיול שמורכב משני חלקים הפוכים. האחד – מזג אוויר הררי וקריר (כלומר, כך חשבתי. בדיעבד – כבשן) שכולו סיורים בטבע (כלומר, כך חשבתי. בדיעבד, כשחם כמו בגיהינום אף אחד לא חושק בלטפס על הר), ומצד שני כמה ימים בחום על הים התיכון (האדריאטי) שכולו רביצה ולהתלבש יפה לארוחות.

קניות. לאיטליה ראיתי את עצמי לבושה כמו בפינטרסט, מכנסי פשתן לבנים עד מתחת לברך, אולי עם פסים, גופייה, כובע קש רחב, תיק בד. חיפשתי חיפשתי ומצאתי מכנסיים כאלה:

cn14295302

בדמיוני ראיתי את עצמי מטיילת בכפרים איטלקיים לבושה בול ככה. בתכל'ס, כשהגענו לאיטליה על 35 המעלות שבה, הדבר האחרון שהתחשק לי לעשות זה ללבוש משהו ארוך יותר ממכנסי טוסיק וגופייה מינימלית. בלילה האחרון הכרחתי את עצמי ללבוש אותם ולו כדי להרגיש קצת חופשה בסטייל. יצאתי מהחדר כולי אפופת אדי "אני כה אופנתית", נתקלתי בגומבוץ, וזה בחן אותי ואמר: "אמא, את באה עם מכנסי פיג'מה?" הכניסו כאן תמונת שקנאי מתנגש בחלון.

הדבר הבא שקניתי לחופשה האופנתית שלי היה

משהו ללבוש מעל בגד הים. זכרתי שבשנה שעברה בקרואטיה מצאתי את עצמי לובשת בגד ים לבריכה ואז מרגישה מוזר כשלובשת ג'ינס וחולצה מעליהם. אז הפעם הייתי סגורה על משהו אוורירי שמתאים לבגד ים. יש מלא דברים מהסוג הזה אבל לא התחשק לי לשלם מאה ומשהו שקל על משהו שאלבש יומיים בשנה וגם ככה מיובא מסין, אז פניתי לאיביי ומצאתי את זה:

veachwear

במשהו כמו שלושים שקל והזמנתי. בחופשה עצמה אכן הלכתי עם זה לבריכה ואף אחד לא הניד עפעף. אבל כשבאתי ללבוש את זה גם לחדר האוכל אחרי הבריכה שאל האופנוען בתמיהה: "את מתכוונת ללבוש את מפת השולחן הזו גם לשם?" מה אומר, שניים מתוך שני מאמציי האופנתיים הוכתרו ב"למה את טורחת".

אחרי זה נפניתי לקניות שיעזרו לנו לשרוד את הנהיגה. שמונה שעות באוטו עם שני ילדים לכיוון אחד. יש לנו אוסף משחקים למכונית (כל מיני משחקים רגילים בגירסאות טיולים) אבל הילדים מכירים את כולם ולא התחשק לי התמוטטות עצבים באמצע האלפים האוסטרים. חיפשתי חיפשתי ומצאתי את זה:

IMG_3219

ספר לרוד טריפ לילדים. בתוכו יש עשרות דברים שהם יכולים להבחין בהם בנסיעה באוטו, וזה מתחלק בין נסיעה בתוך העיר, בכבישים מהירים, באזורים כפריים וכו. ליד כל דבר כזה יש מקום לסמן וי אם ראיתם וכמה נקודות לתת לזה. נקודות שאף אחד לא סופר בסוף כמובן אבל זה לא הפריע לילדים לסמן בהתרגשות אם הם ראו משהו ששווה יותר נקודות.

IMG_3220
עמוד לדוגמה מ"תחנות שירות בדרך"

קניתי שני עותקים כאלה וזה התברר כהצלחה מטורפת. הילדים ישבו עם זה כל הדרך מהונגריה דרך אוסטריה עד הגבול האיטלקי, וגם קצת אחרי, ובאוטו ריחפו קריאות "ראיתי מכונית מצרפת" (יש ארבעה עמודים של לוחיות רישוי מכל רחבי אירופה) או "סוס בקרון!" וכאלה. היה להיט רציני.

אחרי זה נותר לי לקנות מתנות לאחיין ולאחיינית. לכו תקנו מתנות לילדים שגרים בארה"ב כשאתם מגיעים מרוסיה. יש להם הכל שם רק יותר טוב וביותר זול. הרעיון המקורי היחיד שהיה לי היה קוביה הונגרית, כי הונגריה כאילו? שאלתי את עוז אם כבר יש להם, התברר שכן, והרעיון היחיד שהיה לי נפל. אבל אז קלטתי שהם אוהבים לקרוא את "יומנו של חנון" ושאר מקבילותיו האמריקאיות, אבל הם בטח לא מכירים את הגירסאות הבריטיות שרוכבות על הטרנד הזה, אז קניתי להם ספרים מסדרת טום גייטס, שזה אותו דבר רק בריטי. הם אכן לא שמעו על זה לפני, ווהו!

זהו. בגדים נקנו, הכנות לדרך נעשו. יצאנו לחופשה. בפעם הבאה.

14 תגובות בנושא “איטליה וקרואטיה, ההכנות

  1. תקשיבי את אלופה. גם תכננת את החופשה האולטימטיבית (טוב, על מזג האוויר אין לך שום השפעה, החום הנורא בכל העולם קלקל הרבה תכניות להרבה אנשים) וגם נערכת עם תעסוקה לילדים בדרכים וגם נפגשת עם אחיך ומשפחתו וגם שילבת משהו שאת רצית ומשהו שכל השאר רצו – אלופה, כבר אמרתי. ממתינה בכליון עיניים לשמוע את חוויות הטיול עצמו.
    ואגב – תגובות של ילדים/בעל לבגדים פשוט לא נחשבות. מה אמרה גיסתך, למשל?

    אהבתי

    1. תודה ותודה ואכן, התוכניות השנה היו מושלמות, כל מה שרציתי – לפגוש את המשפחה, לטייל במקום יפה אבל קרוב מספיק ושכולם יהיו מרוצים.
      כל הכבוד לך על זה שאת יודעת שבתכלס, מה שמשנה זה מה שגיסתי אמרה על הבגדים, והיא אכן לגמרי קלטה את הקטע של המכנסיים ואהבה. גם היא הביאה אוסף אופנתי משל עצמה וגם היא סיכמה את השבוע במכנסיים קצרים וגופייה, אז היא לגמרי הבינה אותי 🙂

      Liked by 1 person

  2. השתעשעתי מהתגובות על מלתחתך המושקעת. את לבדך שם, ברוסיה וסביבתה, עם שלושת הגברים האלה שלא מתעניינים בנפלאות הביגוד – קשים חייך 🙂
    נוכח תלאות מזג האוויר, אני חוששת שיהיה צריך להעביר את החופשות באירופה לספטמבר. אוגוסט כבר הפך לבלתי נסבל.

    אהבתי

    1. סיכום מעולה: שלושה גברים שפשוט לא מבינים מה אני רוצה מחייהם עם הבגדים.
      אבל אם אני אעביר את החופשה לספטמבר מה אני אעשה עם הילדים חודשיים שלמים ביולי/אוגוסט?

      אהבתי

  3. כל מה שאמרו לפני: את גאונת-תכנון, ואייקונית אופנה בסטייל, ואל תשימי לב לגברים וגברברים מאותגרים-אופנתית, ומחכה כבר לשמוע את ההמשך. ורק גיחוכון קטן: הזכרת לי איזה פוסט של "בעיקר פורמת" שאמרה שהיא לא סובלת את משחקי האיי-ספיי ("אם יש לך משהו צהוב בעין – תשפשף את זה החוצה ודי" או משהו כזה), וצחקתי לי על ההבדלים בין משפחות. ולא, חלילה, אין פה שום צליל של ביקורת. עם מה שעובד ותורם לשמירה על שפיות הורית בנסיעות ארוכות אין להתווכח בכלל. אם עבר לך עם הילדים שלך – הרי את גאון שקנית ושחשבת על זה בכלל. אני כשלעצמי עדיין מתכסה פריחה למחשבה על נסיעות של יותר מ-3 שעות רצוף עם הילדים ופתרון (חוץ מנגן MP3 לכולם) – עדיין אין לי. בינתיים אני קוראת רעיונות של אחרות ולא ממש מאמינה שמשהו מזה יעבוד אצלי. בסוף הם יגדלו ויעשו רישיון נהיגה ויצאו לי מהאוטו ואני אסע לאן שאני רוצה לבד עם הרדיו… 🙂

    אהבתי

    1. אה אה, שיהיה ברור, גם אני לא מתה על משחקי איי ספיי, זה לוקח נצח ותמיד מתברר שהילד כיוון לאיזה זלזל שעברנו לפני עשר דקות. אבל כל הפואנטה של הספר הייתה שהם משחקים את זה לבד 😉

      אהבתי

  4. גאוני לגמרי.
    מי היה מאמין שI-SPY עוד עובד על דור ההפרעות הקשב והריכוז? כל הכבוד לך על היצירתיות ולהם על הסקרנות והסבלנות להשתתף במשחק.
    לגבי המלתחה- כמו שאמרו כבר מעלי, אל תתייחסי לגברים חסרי חוש אופנתי, שני הפריטים נראים מעולה. אני יכולה להעיד לפחות על עצמי שכשחם מדי כל שמץ של רצון להראות שיקית עף אצלי מהחלון ואני בד"כ מוצאת את עצמי בכמה שפחות בד או במה שסביר שאזיע בו הכי פחות ולא משנה כמה חורני זה נראה.

    מחכה בקוצר רוח לשמוע על הטיול שלכם, אני אוהבת מאוד את קרואטיה (ומקווה להגיע משהו לאיטליה).

    אהבתי

    1. תודה על החיזוקים, אני אכן מזכירה לעצמי לא להתבאס מחוות דעת אופנתיות של גברים 😄 מצטערת על האיחור בתשובה אבל לפחות כבר יש עדכון על איטליה!

      אהבתי

  5. אז לברוח לאירופה בקיץ לא רעיון טוב (חם ולא בטוח שיש מזגן?)
    גם בקיץ הישראלי אני לא מבינה איך יש בנות שלובשות ג'ינס, ועוד סקיני ג'ינס שזה ממש צמוד כמו טייץ (הקשר בינו לבין ג'ינס קלוש בהחלט)

    המזל של ההורים שגרים בישראל זה שהכי רחוק זה לנסוע לאילת וזה גג 4 שעות כולל עצירות בדרך (בפעם האחרונה שנסעתי לשם זה לקח 3 שעות ורבע)
    לנסוע 8 שעות באוטו נשמע לי hard core

    מחכה לקרוא את ההמשך…

    אהבתי

  6. הא! יש לי מכנסי פשתן כאלה ותמיד! תמיד אני נראית בהן בפיג'מה.
    תודה על הטיפ על ספר ה-ISpy, לחלוטין אאמץ בעתיד.
    אגב ספרים בריטיים לילדים שיש להם הכל, ממליצה על סדרת Horrible Histories, למיטב ידיעתי אין אותם בארה"ב. לא בדיוק יומנו של חנון, אבל כיף.

    אהבתי

כתיבת תגובה