פוסט ספרים

כבר שנה אני רוצה לכתוב על ספרים שקראתי ולא מגיעה לזה, ועכשיו הצטברו כבר המון, ואני לא זוכרת את רובם. אז הנה, פוסט עם הרבה ספרים וביקורת קצרה על כל אחד.

החברה הגאונה ו-הסיפור של שם המשפחה החדש / אלנה פרנטה

ספרים כה מעולים שקטונתי לומר משהו עליהם פרט ל-תקראו, היום. טוב נו, אני אגיד עוד כמה מילים: סדרה איטלקית, ארבעה חלקים יצאו בעברית, ניתן להשיג את השלושה הראשונים בקינדל (!!), ולקרוא אותם זה לקבל חלון אל שנות השישים בחלק הלא מפותח של איטליה. אלנה ולילה, שתי חברות, גדלות בשכונת עוני של נאפולי. נאפולי, אמרה בזמנו חברתי האיטלקיה בעיקום אף, זה מקום של פרימיטיבים. ובכן, אלנה ולילה גדלות בשכונה כה ענייה וכה פרימיטיבית שבשבילם נאפולי היא העיר הגדולה שעוד לא זכו לראות. הן שונות ביניהן בתכלית השינוי, חייהן לוקחים אותן למקומות שונים לגמרי, אבל קשר החברות ביניהן, שמבוסס על זה ששתיהן אינטילגנטיות במיוחד במקום שלא מקדש לימודים, בטח לא לבנות, וגם על בסיס לא מבוטל של תחרות, יישאר ביניהן תמיד. הספר השלישי מחכה לי ואני שומרת אותו כי לא רוצה לבזבז את הממתק הזה.

גאונה


 

מרכבת היהלום/ בוריס אקונין

הספר העשירי בסדרה האהובה של פנדורין. לא אכביר מילים כי חלפה שנה מאז שקראתי אותו ומאז יצא עוד פנדורין אחד (און מיי וויש ליסט), אציין רק שהפעם אנחנו מקבלים את קורותיו של פנדורין ביפן, שזה תענוג כי זה גם פנדורין וגם יפן. הספר גאוני ויש בו טוויסט שפשוט אין לתאר, ועל כן לא אתאר, מה עוד שגרוני חנוק בכל פעם שאני נזכרת בו. כן, ברור שהוא סופר מומלץ לקריאה.

יהלום


 

חוצה את הקו/ נלה לארסן

על אף שמה ההו כה סקנדינבי, נלה לארסן היא סופרת שחורה אמריקאית. כלומר חצי שחורה, אמה דנית, והפיצול הזה עומד בבסיסו של הספר. שתי הנשים בספר הן שחורות שבדמן זורם כל כך הרבה די-אן-איי לבן שהן נראות כמו לבנות. הביטוי "חוצה את הקו" (באנגלית – passing) מתייחס ליכולתן לחצות את הגבול החברתי שהיה קיים בשנות ה-20 ולחיות כלבנות, פשוט כי אי אפשר לראות שהן שחורות. אחת מהן בוחרת לחיות כלבנה, אחת נשארת בהארלם בקהילה השחורה, ושתיהן מפתחות קשר שישנה את חיי שתיהן לעד. מעניין לקרוא (וקצר).

חוצים


 

ווקמן / מעיין בן הגיא

זיו משתחררת מהצבא וצריכה לפרנס את עצמה. מכאן ועד מה גורם לה לבחור בעבודת ניקיון קשה במיוחד וגם מגעילה (ברמות שהתיאורים מוציאים לכם את התיאבון. למה שארצה לדעת מה נשאר בשירותים של הבריכה בסוף היום? זו בדיוק הסיבה שאני לא נכנסת לשם) אין ממש הסבר. גם אין הסבר מה עושות שם שאר הדמויות ובאופן כללי הכל מאוד ערטילאי. "העיר הגדולה", "הקיבוץ", "עיר הולדתה", אין שום דבר שממש נוקבים בשמו, מה שמותיר את כל הסיפור תלוש ולא מוסבר. אני מצטערת לומר שהיה קצת משעמם.

ווקמן


 

אחותו של צייד המכשפות/ בת' אנדרדאון

נכון תמיד רציתן לחיות בתקופה של ג'יין אוסטן? לצאת לקטוף פרחים ולטייל בכפר, לשבת לרקום, לצאת לנשפים עד שמיסטר דארסי יבקש את ידך? הולד יור הורסס, קודם תקראו את הספר הזה. אליס הופקינס מתאלמנת ושבה לחיות בבית אחיה האמיד, במעמד חברתי שמאוד דומה לגיבורות הטיפוסיות של אוסטן. אבל להבדיל מרומן אוסטני טיפוסי, שבו גבר טיפה יהיר, עם הכנסה נאה, יופיע וייכבש, כאן אנחנו מקבלים גירסה מציאותית של החיים כאישה בתקופה הזו (אם לדקדק, הספר מתרחש לפני התקופה האוסטנית, אבל אין שינוי עצום בתקופות). גם כאישה אמידה, ברגע שהיא ללא בן זוג היא לגמרי נתונה לחסדיו של הגבר שאחראי עליה. במקרה הזה, מדובר באחיה של אליס, שבוחר לעצמו את המקצוע של צייד מכשפות. כידוע, היום אין מכשפות, וגם בתקופה ההיא לא היו, מה שלא הפריע לענות ולהוציא להורג נשים שכל חטאן היה שלא הלכו בתלם, או שהיו עניות וללא בעל. אנחנו מקבלים תיאור משכנע של החיים אז, ברמת הלהיחרד לגורלך פשוט כי את אישה. מעניין לקרוא. (ויש לקינדל!!).

ציידמכשפות


 

שלושה דברים שצריך לדעת על אלזי/ ג'ואנה קאנון

פלורנס גרה בבית אבות באנגליה. פלורנס כבר לא כל כך צלולה. לפלורנס יש חברה טובה בשם אלזי. בבית האבות יש חיים הרבה יותר סוערים ממה שהייתם מצפים. כמו כן, קצת קשה לסמוך על התיאור שאנחנו מקבלים מפלורנס, כי כאמור, היא כבר לא כל כך צלולה. אבל פלורנס כל כך כובשת שאתם ממש רוצים שמה שהיא מספרת לנו יהיה אמת. כמו כן, יש שם תעלומה בת חמישים שנה וכנגד כל הסיכויים, היא תיפתר בבית האבות. הסופרת, ג'ואנה קאנון, כתבה גם את "הצרה עם עיזים וכבשים" המקסים מקסים, ואפשר לחוש באותו קסם של עיר קטנה באנגליה גם בספר המקסים הזה. (ויש בקינדל!!).

אלזי


 

ארבעה אבות / אמיר זיו

סיפור מאוד ישראלי של שלושה דורות וארבעה אבות. מתל אביב של ישראל הצעירה עד ירושלים של בתקופתנו אנו. סיפור שמתחיל במכתבים בעברית של פעם ונגמר בפוסטים בבלוג בעברית של היום. וגם תעלומה וסיפור חינני ומעניין.

אבות.jpg


 

השידוך / איב האריס

היו לי ציפיות ממש נמוכות מהספר הזה, לאור זה שמצאתי אותו בערימת הספרים שההורים שלי מקבלים במתנה יחד עם המנוי שלהם לידיעות אחרונות. בד"כ הספרים שם מוציאים ממני גלגול עיניים ופיהוק. כמה נחמד היה להיות מופתעת לטובה: חני מתחתנת, בשידוך, כיאה לנערה חרדית בקהילה חרדית בלונדון. אבל אנחנו מקבלים תיאור מפורט של כל שלב בהליך השידוך הזה, כולל צדדיו הפחות יפים והממש לא יפים, וזה מאוד מעניין. כן, יש פה צד צהוב ויש פה צד מציצני. ועדיין, זה מעניין. והדמויות עגולות. בקיצור, במפתיע, לא רע.

שידוך


 

תולעת משי / רוברט גלבריית

זה הספר השני בסדרת הבלש שכתבה ג'יי קיי רולינג תחת שם העט הזה. בעיני הספרים מעניינים והתעלומה מרתקת. המון דמויות אבל אני אוהבת ככה, המון חיים לונדוניים, שזה מעולה, וכאמור – מרתק. לא טרחתי לקרוא מה אומרים המבקרים על הסדרה הזו, אבל אני מקווה שהם אוהבים, כי בעיני אלה ספרים טובים.

 

תולעתמשי.jpg


 

The Jewel / Amy Ewing

הוא ספר יאנג אדאלטס במשקל נוצה. העלילה שלו כה מופרכת שמספיק לומר שהיא שילוב של משחקי הרעב עם סיפורה של שפחה ואני לא מבינה איך לא חשבו לקרוא לו משחקי הרחם, זה ממש מתבקש. הבינג סד דט אני מודה בבושה שקראתי שני חלקים אחד אחרי השני (אוף עם  הכפתור הזה בקינדל שבלחיצה אחת אתם מקבלים את ספר ההמשך מייד אחרי שסיימתם את הספר) פלוס ספרון נספח, עד שהתאפסתי על עצמי והפסקתי. מאוד מאוד מושך לקרוא, על אף מופרכותו. קריאה במשקל נוצה  פלוס כל הזמן רציתי לדעת מה קורה הלאה. לרגעים שבהם בא לכם לשכוח מהעולם האמיתי ולשקוע בצרות כל כך לא הגיוניות שזה כיף.

משחקי


 

The Fifth Season / N. K. Jemisin

כל מה שאמרתי על הספר הקודם רק ההפך. ספר עם עלילה מופרכת אבל עם כתיבה כל כך מושלמת ומקורית ועם דמויות כל כך שובות לב שממש קשה שלא להישאב לעולם שלו. קראתי את שלושת החלקים שלו אחד אחרי השני ואני עדיין בתחושת "ווהו". מסוג הספרים שאחריהם אתם אומרים לעצמכם שמה הטעם לנסות לכתוב ספר, לעולם לא תצליחו לכתוב כל כך טוב כמו הסופרת הזו. מידע פנימי (עלק, קראתי את בקבוצת הספרים שלי בפייס) גילה לי שהספר כבר בשלבי תרגום מתקדמים לעברית. אני מניחה שיקראו לו "העונה החמישית". אם אין לכם כוח לאנגלית (למרות שכתוב מקסים ושווה להתאמץ) אז בקרוב העברית.

עונהחמישית

נראה לי שזהו לעת עתה. כלומר אני יודעת שהיה עוד אבל כבר מאוחר ואני לא זוכרת. אבל בשעה טובה, פוסט ספרים!

22 תגובות בנושא “פוסט ספרים

  1. תודה! כמו תמיד פוסט שכתוב באופן משמח! סימנתי כמה ספרים לבדיקה בקרוב. ושאלה לא קשורה, את ממליצה על קינדל לקוראי עברית (שחיים בחול…)?

    אהבתי

    1. כן! קינדל לגמרי שינה את הרגלי בקריאה שלי. קניתי וקראתי הרבה ספרים והכל בלי משלוח מהארץ. תענוג

      אהבתי

  2. איזה כיף של פוסט ספרים! עכשיו יש לי חומר לשנה הקרובה… מכל מה שהזכרת קראתי רק את תולעת משי ואהבתי מאוד, ואת העונה החמישית או איך שלא יקראו לו בעברית. לא התחברתי במיוחד, בא לי לדעת מה יקרה בהמשך אבל לא בא לי לקרוא את הספרים. קצת דיסוננס.

    אהבתי

    1. העונה החמישית היה מעולה בעיני אבל אני מודה שגם אני התלבטתי לפני שקראתי את ההמשכים. כאילו מה שקרה בסוף ביאס לי את הצורה כל כך שלא רציתי להמשיך. אבל אז קראתי כי רציתי לדעת מה קורה בהמשך 🙂

      אהבתי

  3. איזה כיף, פוסט ספרים! (לא שאני לא נהנית מהפוסטים האחרים, כן?)

    גם אני עפתי על הרומאנים הנפוליטניים. קראתי את כולם (את רובם באנגלית) ואני חייבת להודות שמזמן יצירה ספרותית לא הותירה בי רושם עמוק כמו זו.

    קראתי את הספר הראשון בסדרה של רוברט גלברייט (אגב, עשו ממנה סדרת טלויזיה), ועם כמה שאהבתי את הכתיבה והתיאורים (כי, לונדון) ציפיתי לפתרון יותר מתוחכם ופחות עצלן (?).

    הספק הקריאה שלך מרשים.

    אהבתי

    1. אני קוראת השלישי של הרומנים הנפוליטניים ועפה גם עליו. איזה ספרים מושלמים.
      לא ידעתי שעשו סדרה מגלבריית! ממש מתבקש, כשאני חושבת על זה.

      אהבתי

  4. כל כך נהנית לקרוא אותך, וכיף לי שלאחרונה חזרת לקצב קצת יותר מוגבר! תודה על ההמלצות, רשמתי לפני חלק מהספרים וגם…..רשמתי לעצמי לבדוק (שוב!) את האופציה לרכוש קינדל (עד עכשיו נרתעתי משום מה, למרות שאני סופר טכנולוגית….לא ברור לגמרי למה). אז תודה תודה תודה.
    אגב את "החברה הגאונה" קראתי, ומצד אחד הוא היה מעולה באמת, ומצד שני זה גרם לי להרגיש כל כך רע תוך כדי הקריאה – באמת חיים קשים ועלובים. אז היססתי אם להמשיך…אבל עשית לי חשק 😘

    Liked by 1 person

    1. א. אני ממש שמחה לשמוע, תודה 🙂 וב. קינדל זה משנה חיים. אחרי זה אני פשוט לא מבינה איך יכולתי לקנות עוד ועוד ספרים שממלאים לי ארגזים כשעוברים. עכשיו קונה ספר קשיח רק אם זה משהו כמו מאיר שלו/ספר שצריך תמונות וכאלה.

      Liked by 1 person

  5. מה שחשבת על הספר האחרון. אז זה בדיוק מה שאני חושבת על הכתיבה שלך. אז בבקשה אנחנו ממתינים… 😍

    אהבתי

    1. כיוון שחלף קצת זמן חזרתי אחורה לוודא שהספר האחרון זה לא ספר שכתבתי עליו שהוא איום ונורא או משהו 🙂 תודה רבה! איי וייש לכתוב טוב כמוה.

      אהבתי

  6. כיף לקרוא פוסט שלך על ספרים. מזמן לא היה אחד.כולם מדברים על הרומנים הנאפוליטניים ואני מתלבטת…

    אהבתי

  7. תגידי, איפה את קונה את ספרי הקינדל בעברית? בדקתי את זה לפני מיליון שנה ובקושי היה קטלוג אז עזרתי. עשית לי חשק עכשיו!!

    אהבתי

    1. קונה הרבה באתר של ההוצאה תמיר-סנדיק, כי עד כה כל הספרים שלהם מעולים בעיני.
      מעבר לזה, יש מבחר לא רע של קינדל ב
      getbooks.co.il
      פשוט תחפשי לפי קינדל

      אהבתי

  8. תגידי, איפה את קונה ספרי קינדל בעברית? בדקתי את זה כשרק התחיל לפני מיליון שנה ובקושי היה מבחר אז עזבתי, אבל עשית לי חשק!!

    אהבתי

כתיבת תגובה