קרואטיה – ההכנות

כמו שאתם אולי זוכרים, בכל קיץ בשנים האחרונות נסענו למלון ילדים באוסטריה. שלוש פעמים לאותו מלון. השנה אמרנו שבשום פנים ואופן לא נעשה את זה. די, הגיע הזמן לגוון, אנחנו לא הטיפוסים המקובעים האלה שחוזרים על עצמם כל הזמן.

כמו כן, המלון הרגיל שלנו באוסטריה סגור הקיץ הזה לשיפוצים.

אז, מקום חדש. הקריטריונים: מקום טוב לילדים עם בידור שאינו בגרמנית, מקום שהאוכל בו טוב, במרחק נסיעת מכונית, כי הרבה יותר קל (וזול) אם לא צריך להסתבך עם טיסות ושדה תעופה וכו. יכולתי לפצוח בגיגול מפה עד הודעה חדשה, אבל בשביל מה יש פה קהילה של אימהות דוברות אנגלית? עשיתי מחקר, והתברר שחצי מהמשפחות שאנחנו מכירים כבר היו במן ריזורט בקרואטיה, על שפת הים התיכון. מועדון הילדים מעולה ויהיה לכם זמן פרטי, אמרה לי אחת האימהות בקריצה. האוכל שם משהו משהו, טפח אחד האבות על כרסו בגעגועים. שוכנענו, הזמנו לשם.

רק מה, ריזורט על החוף. כלומר, שמש, ים וחם. ואנחנו מתמחים בחופשות של בריחה מהחום. שתבינו, לחופשות בשנים שקדמו ארזתי גם מגפי גשם ופיג'מות ארוכות. ואילו עכשיו התחזית העלתה גל חום וטמפרטורה ממוצעת של 35 מעלות. בקיצור, סווטשירים – פחותוש, בגדי ים וקרם שיזוף – בכמות כפולה.

או, בגדי ים. במשך עשור תמים בגדי הים שהיו לי הסתכמו בביקיני אדום קטנטן שקניתי פעם במסע קניות בגדי ים עם שני בחנות באבן גבירול. מדובר בביקיני משולשים וכמה שרוכים שמחזיקים אותם, וזה סבבה כשאין לכם ילדים. לעומת זאת, כשיש לכם ילדים, כלומר תינוקות ופעוטות, שרוכים ושני משולשים הם הגנה שנופלת מייד בפעם הראשונה שהם מושכים בחתיכת הבד שמסתירה את בקבוקי החלב שלהם. אז אחרי כמה מופעי חשפנות לא רצוניים וכמה גברים זרים מרוצים, הבנתי שאני צריכה בגד ים חדש, כזה שמתאים לאימהות.

וכך, לפני ארבע שנים, קניתי את בגד הים המושלם לאימהות:

swimformoms
לא רק שצמד הבקבוקים ארוז בקפידה, אז כבונוס גם לא צריך למרוט שום דבר משום מקום, איף יו נואו ווט איי מין

רק מה, יפה הוא לא. אבל מה זה משנה? השתמשתי בו רק בפליידייטים עם בריכה, או במלון הילדים האוסטרי, שבו כולן היו כה עייפות ועם משקל מההריון, שאף אחד לא מסתכל על אף אחד. שלא לדבר על זה שהיה שם קר ובמילא בשנייה שיצאת מהמים התעטפת בחלוק מגבת עבה.

אבל פה זה כבר עניין אחר. התמונות באתר העלו פעילויות בבריכה, מסעדה על המים שיושבים בה בבגדי ים וחוף ים אלגנטי. לקינוח, אחת הממליצות, אמא אוסטרית, אמרה לי שהיא ממש חיבבה את המקום כי להבדיל מהמלונות באוסטריה, שבהם תמיד יש שורה של הורים תאומים של יוזף פריצל, המקום הזה מלא איטלקים והם כולם ממש חתיכים ואופנתיים.

או. חתיכים ואופנתיים. זה דורש התכוננות. רק שנזכרתי להתכונן כשהילדים כבר היו בחופש ולכי תמדדי בגדי ים בחנות כשצמד ילדייך בינתיים שועט חופשי בחנות ומאיים לברוח החוצה בעוד את חצי עירומה. הלכתי על קונספט חדש – קניית בגדי ים באינטרנט. הראשון שהזמנתי הוא זה:

swimsi
המציגה היא בהחלט אינה עדי בעולם

כן, קניתי בגד ים באיביי. קצת מטורפת אבל היה ממש זול אז החלטתי שמקסימום לא יהיה טוב עליי. זה אגב הדבר הכי צבעוני שיש לי בארון, ונראה קצת מוזר בין השחור/אפור. אבל חשבתי שאם אני חורגת ממנהגי והולכת לשהות בשמש, אז כבר אחרוג ממנהגי לגמרי.

ואגב, רק להבהרה למקרה שעכשיו אתם פחות מחבבים אותי: הדוגמנית גבוהה ממני בכעשרה סנטימטרים ולובשת מידה קטנה משלי. אין סיבה לקרוא לי כלבה.

על כל פנים, דווקא התאים במידה שהזמנתי. לבשתי ויצאתי לדגמן לאופנוען בסלון. "מהמם", פירגן לי. ואז האסימון ירד לו והוא שאל בזעזוע: "את מתכוונת ללבוש את זה מחוץ לבית??"

ברור, עניתי.

אבל יש בזה ממש מעט בד, ענה.

כי חסכתי כסף! עניתי תשובה שבד"כ הוא מחבב לשמוע. דווקא לא חיבב הפעם.

על כל פנים, ראיתי כי מוצלח, החלטתי לקנות עוד בגד ים מהסטייל הזה. בדיוק היה סייל באסוס. מתה על אסוס. קניתי גם שם בגד ים. יצא שאני מצוידת בשני בגדי ים מעודכנים. מעולה.

נשאר אביזרים לחוף. בדמיוני ראיתי את עצמי שרועה על מגבת חוף מגניבה. הזמנתי את זה:

sugskbeto

נכון מהמם? רק מה, זה לא מגבת. עד כאן לתיאור של זה באיביי "ביץ' טאוול" (השארתי להם בפידבק באתר: איט'ס ביוטיפול באט נוט א ביץ' טאוול). זה למעשה מן מפית ענקית מבד ממש ממש דק. ממש ממש דק. בלית ברירה הפכתי את זה למן סרונג. אם אני כבר צבעונית אז עד הסוף. קצת נראיתי כמו צוענייה על החוף אבל לא נורא.

חוץ מזה נקנו כמה וכמה בקבוקי קרם שיזוף, נשלפו כל עשרים בגדי הים של הילדים, נקנו שני מזרוני ים, משקפות עם סנורקלים, נעלי מים. שמעתם על נעלי מים לפני כן? זה אשכרה נעליים שנכנסים איתן לים. נראה לי מגוחך אבל כולם אמרו שחייבים. שאלתי שני זוגות מהאמא הגרמניה וקניתי עוד שני זוגות. בדיעבד, היה הצלה. הסבר בפוסט הבא.

FullSizeRender
דברים שמעולם לא ארזתי לחופשה באוסטריה

כמו כן, שלל הכנות קוסמטיות. בדמיוני ראיתי את עצמי בסשן מריטות אצל מורטת מקצועית, פלוס פדיקור ומניקור, מגיעה לקרואטיה כמו היידי קלום בכל רגע נתון. במציאות יצאתי לשטח עם פרווה קלה פלוס לק ששמתי לעצמי בחצות בלילה לפני שיצאנו, רגע אחרי שסיימתי לארוז. יולי אוגוסט עם שני ילדים בבית, מורטות ופדיקור זה לחיות בסרט.

IMG_1772
לק. צולם בתוך המים בשביל להסוות את הקילופים והמריחה המרושלת. כמו כן: האם לק הוא העבודה הסיזיפית ביותר? אני לא יודעת להתנהל עם לק. נאלצתי למרוח פעמיים ביום על כל המקומות שהתקלף

וכך, בבוקרו של יום שני אחד, קמנו בבוקר ממש מוקדם, ובשש בבוקר יצאנו מבודפשט לכיוון קרואטיה. ועל כך – בפוסט הבא.

25 תגובות בנושא “קרואטיה – ההכנות

  1. את מגניבה. ודווקא אהבתי את הבגד ים לאמהות.. (חנונית בהגדרה)
    ואגב לאן העברת את הבלוג שלך? אני ממש מתלבטת לגבי הבלוג שלי ורוצה לעבור לאנשהו אחר.

    אהבתי

    1. ובכן, לכאן. במקור הבלוג היה בישראבלוג. את רוצה לעבור מוורדפרס? אפשר לשאול למה? אני באמת סקרנית.

      אהבתי

    2. אה. לא שמתי לב שזה וורדפרס:) פעם הייתי בפורמט של "רשימות" וכשעברו לוורדפרס נמחקו לי המוני קוראים. חשבתי שאולי התחלה חדשה תרענן גם אותי.

      אהבתי

      1. אני מחבבת את בלוגך אגב, הוא מעניין. וגם את כינוייך! בדיוק שקלתי להזמין מן כיסוי לטלפון שיהיה כתוב בו "עדי, מאדר אוף דראגונז". בסוף הצלחתי להרגיע את הגיקיות שלי.
        אולי תרענני עם עיצוב חדש ועם פתיחת דף בפייס? אני התנגדתי נמרצות לזה עד ללפני חודשיים בערך, שאז פתחתי את שלי, ובעצם זה כיף. לכי תביני.

        אהבתי

  2. בגד הים החדש מהמם ואני בטוחה שאת נראית בו נפלא 🙂 המגבת שאינה מגבת מרהיבה.

    אווווווו יש לכם פרקט בדוגמת הרינג פיש בון…. זה ריצוף החלומות שלי!

    אהבתי

    1. נכון! (לגבי הרצפה, לא לגבי מהממותי בבגד הים). זו רצפה ממש ישנה שהגיעה עם הדירה הממש ישנה שלנו, ותכלס היינו צריכים להחליף אותה יחד עם שאר השיפוצים שעשינו במקום. אבל זה ממש יקר להחליף רצפה, ובנוסף, על אף הפינות השבורות, אני מחבבת אותה. אז נשאר.
      המגבת שאינה מגבת – יש לי איזה קטע עכשיו עם שוגר סקאלז.

      אהבתי

  3. אוי, זה ממש סיפור חיי. מליון תכנונים וקניות ובסוף מרגישה כמו הברווזון המכוער ואין לי מה ללבוש כל החופש. מקווה שאצלך זה הסתדר יותר טוב!
    בטח שמכירים נעלי מים! המצאה מופלאה, שמשמשת אותנו לגני שעשועים עם מזרקות שיש פה בכל מקום.
    ואם אפשר לשאול – מאיפה בגד הים לאימהות? כי המעודכן אמנם מאוד יפה, אבל אני משאירה אותו לדוגמניות…

    אהבתי

    1. זה לגמרי סיפור חיי בכל דבר: מתכננת חופשה, קונה ואורזת לכולם, רק אני נראית כמו החלק המוזנח של המשפחה. מתכננת מסיבה – משקיעה באוכל ובדקורציה, רק אני נראית כמו משהו שהחתול הביא כי עד הרגע האחרון ערכתי את השולחן ורצתי מהר להחליף בגדים כשהצלצול נשמע בדלת.
      בגד הים – דקאתלון. רשת בגדי וציוד ספורט שיש בה הכל, פשוט הכל. ובחצי מחיר. פזורה על כל אירופה, ונראה לי שכבר מוכרת לישראלים – בכל פעם שאני בסניף במרכז העיר אני שומעת עברית בכל פינה בחנות. שמה לך פה את הלינק לחנות באנגליה כדי שיהיה באנגלית. וכן, זה עולה רק 9 פאונד.
      https://www.decathlon.co.uk/kamiye-shorty-swimsuit-black-id_8372000.html

      אהבתי

  4. הבגד ים לאימהות נראה כמו חליפת צלילה (רק בלי החלק של בד הצלילה העבה)
    והבגד ים הצבעוני מדליק! אהבתי
    יש לי הרגשה שהילדים ממש נהנו מחופשת החוף הזאת
    אבל באופן כללי החופשות שלכם תמיד נראות מדליקות וכייפיות לא משנה לאן אתם נוסעים

    נעלי מים, כן… מי שהולך הרבה לאילת ונכנס שם לים (ולא רק נמצא במזגן של בית המלון) כדאי לו ללכת עם נעלי מים כי האבנים שם הורגות את כפות הרגליים (מה גם שאפשר להיתקל שם בבע"ח שהם לא אבנים שאת לא רוצה שייפגשו עם הרגל שלך, כמו קיפודי ים למשל).
    רק שלדעתי זה טירוף לנסוע לאילת ביולי-אוגוסט (42 מעלות בצל במקרה הטוב)

    אהבתי

    1. רק שאני לא הייתי באילת יותר מעשור וגם כשהייתי לא ממש דרכתי בחוף. אני הכי לא מעודכנת במה צריך באילת..

      אהבתי

    1. רציתי להוסיף שאני השנה החלטתי שאני לא מזניחה לפני החופשה.
      קבעתי תור ללק גל – אף פעם לא עשיתי לפני
      בשביל שלא אסנוור את כולם – הלכתי היום למיטת שיזוף פעם ראשונה (כן, יודעת שלא בריא )
      קניתי בגד ים חדש ועוד כמה בגדים חדשים
      שיערות אני לא צריכה להוריד – יחי הלייזר

      המשך קיץ נעים לכולם

      אהבתי

      1. חכם מאוד! לק ג׳ל היה התוכנית שלי גם כן, רק שפישלתי בהוצאתה לפועל 😂
        לייזר זה מאוד חכם (מקנאה, רוצה גם). מיטת שיזוף זה כבר אקסטרים 😉 אבל טוב שכתבת לי, הזכרת לי שאני רוצה להשתמש באיזו תמונה מצחיקה לגבי השיזוף שלי.

        אהבתי

  5. נעלי מים היה בדיוק הדבר שהיה מציל את כפות הרגליים המסכנות שלנו מחתכוים ושפשופים מהסלעים החדים בים בחופשה שנה שעברה. והיה איפה לשכור! כל כך הצטערתי בדיעבד

    אהבתי

    1. זה אכן הצלה, ואם אתם מתכננים עוד חופשות עם ים בשנים הקרובות אז כדאי להשקיע – זה די זול. בדקאתלון (שאני שומעת שפתחו בארץ) זה עולה 30 שקל לזוג.

      אהבתי

כתיבת תגובה